Aktualności
Aktualności
07 grudzień 2020
Więcej środków na Międzyodrze
O dodatkowe 120 mln zł zwiększy się dofinansowanie na realizację projektu, związanego z poprawą dostępności do Portu w Szczecinie i przebudową układu drogowego na Międzyodrzu. Stosowne dokumenty w tej sprawie zostały podpisane z Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Zwiększenie puli dofinansowania oznacza spełnienie założeń budżetowych Miasta Szczecin w zakresie zaplanowanych dochodów majątkowych. Miasto licząc na zwiększenie dofinansowania, zdążyło z wyprzedzeniem zamieścić stosowne zapisy w budżecie. Dzięki dodatkowym środkom, łączna pula dofinansowania z Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na realizację projektu wyniesie maksymalnie 220 879 574,95 zł. Kwota dofinansowania jest uzależniona od wartości wydatków kwalifikowalnych poniesionych w toku realizacji inwestycji.

Inwestycja jest już w fazie realizacji i została podzielona na etapy. Aktualnie realizowane są prace budowlane przy przebudowie ulicy Górnośląskiej oraz przy przebudowie Estakady Pomorskiej. Jednocześnie toczą się dwa kolejne postępowania przetargowe. Jedno dotyczy przebudowy układu drogowego w rejonie ulicy Energetyków, drugie związane jest z przebudową układu drogowego w rejonie ulic Hryniewieckiego i Kujota. W obu postępowaniach trwa analiza ofert złożonych przez firmy budowlane.
 
Układ drogowy na Międzyodrzu
Przebudowa układu drogowego na Międzyodrzu to jedna z największych inwestycji komunikacyjnych, która będzie realizowana w Szczecinie w najbliższych latach. Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa i organizacji ruchu oraz zapewnienie obsługi komunikacyjnej dla szczecińskiego portu. W ramach zadania zmodernizowane zostaną m.in. ulice: Gdańska, Energetyków, Górnośląska, Hryniewieckiego. 
 
W kolejnych latach zmieni się także układ dróg na Łasztowni, którą z Nabrzeżem Wieleckim połączy Most Kłodny. Nowa przeprawa zlokalizowana będzie w pobliżu Trasy Zamkowej, połączy Centrum Miasta z obszarem rewitalizowanej Łasztowni. Będzie to konstrukcja wantowa z wysokim na około 100 metrów pylonem oraz 24 linami podtrzymującymi pomost. Po moście będą poruszać się piesi, rowerzyści samochody, oraz tramwaje. Konstrukcja umożliwi również zachowanie najwyższej klasy żeglowności.
cookies
Na naszych stronach i w aplikacjach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz głównie do analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie.
akceptuję