O dodatkowe 120 mln zł zwiększy się dofinansowanie na realizację projektu, związanego z poprawą dostępności do Portu w Szczecinie i przebudową układu drogowego na Międzyodrzu. Stosowne dokumenty w tej sprawie zostały podpisane z Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Zwiększenie puli dofinansowania oznacza spełnienie założeń budżetowych Miasta Szczecin w zakresie zaplanowanych dochodów majątkowych. Miasto licząc na zwiększenie dofinansowania, zdążyło z wyprzedzeniem zamieścić stosowne zapisy w budżecie. Dzięki dodatkowym środkom, łączna pula dofinansowania z Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na realizację projektu wyniesie maksymalnie 220 879 574,95 zł. Kwota dofinansowania jest uzależniona od wartości wydatków kwalifikowalnych poniesionych w toku realizacji inwestycji.
Inwestycja jest już w fazie realizacji i została podzielona na etapy. Aktualnie realizowane są prace budowlane przy przebudowie ulicy Górnośląskiej oraz przy przebudowie Estakady Pomorskiej. Jednocześnie toczą się dwa kolejne postępowania przetargowe. Jedno dotyczy przebudowy układu drogowego w rejonie ulicy Energetyków, drugie związane jest z przebudową układu drogowego w rejonie ulic Hryniewieckiego i Kujota. W obu postępowaniach trwa analiza ofert złożonych przez firmy budowlane.
Układ drogowy na Międzyodrzu
Przebudowa układu drogowego na Międzyodrzu to jedna z największych inwestycji komunikacyjnych, która będzie realizowana w Szczecinie w najbliższych latach. Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa i organizacji ruchu oraz zapewnienie obsługi komunikacyjnej dla szczecińskiego portu. W ramach zadania zmodernizowane zostaną m.in. ulice: Gdańska, Energetyków, Górnośląska, Hryniewieckiego.
W kolejnych latach zmieni się także układ dróg na Łasztowni, którą z Nabrzeżem Wieleckim połączy Most Kłodny. Nowa przeprawa zlokalizowana będzie w pobliżu Trasy Zamkowej, połączy Centrum Miasta z obszarem rewitalizowanej Łasztowni. Będzie to konstrukcja wantowa z wysokim na około 100 metrów pylonem oraz 24 linami podtrzymującymi pomost. Po moście będą poruszać się piesi, rowerzyści samochody, oraz tramwaje. Konstrukcja umożliwi również zachowanie najwyższej klasy żeglowności.