Na ulicy Kupczyka prowadzone są prace bitumiczne przy budowie kolejnego fragmentu nowej ulicy, trwa m.in. układanie warstw bitumicznych nawierzchni. Na al. Wojska Polskiego wykonywany jest nowy pas włączenia z planowanego ronda. Z kolei na ul. Zegadłowicza realizowane są prace sieciowe. W sąsiedztwie ulicy Kupczyka kontynuowane są także prace przy budowie podziemnego zbiornika retencyjnego. Trwa betonowanie płyty dennej zbiornika.
Z dniem 1 sierpnia br. zamknięta zostanie pętla tramwajowo-autobusowa, dzięki czemu wykonawca przystąpi do kolejnych prac związanych z budową warstw konstrukcyjnych torowiska, oraz budowy placu i jezdni manewrowej na pętli. Przeprowadzone zostaną także prace rozbiórkowe istniejącego budynku socjalno-kasowego znajdującego się na pętli. Kolejny etap robót oznacza duże zmiany dla pasażerów komunikacji miejskiej, które jak przewiduje wykonawca potrwają do końca tego roku.
Zmiany w komunikacji miejskiej
Od 1 sierpnia wstrzymany zostanie ruch tramwajów linii 1 i 9 na odcinku Rondo Olszewskiego — Głębokie. Wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.
Tramwaje linii 1 i 9 kursować będą na swoich normalnych trasach od pętli „Potulicka” do przystanku „Rondo Olszewskiego”, a następnie skierowane zostaną przez ul. Arkońską do pętli „Las Arkoński”. Linie kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy bez zmiany częstotliwości kursowania i z zachowaniem godzin odjazdów na stałej części trasy.
Uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa 809, kursująca na trasie Rondo Olszewskiego — al. Wojska Polskiego — Zegadłowicza — Głębokie Kąpieliskowa. Na trasie uruchomione zostaną przystanki:
Kursy wykonywane będą z częstotliwością:
Informujemy, że pasażerowie posiadający bilety okresowe jednoliniowe na linię 1 lub 9 uprawnieni są do przejazdu daną linią na zmienionej trasie oraz wszystkimi liniami na odcinkach pokrywających się ze stałą i zmienioną trasą danej linii, a także linią zastępczą 809 na całej trasie.
O inwestycji
W ramach inwestycji wykonana zostanie pętla tramwajowo-autobusowa z peronami tramwajowo-autobusowymi door to door, miejscami postojowymi kiss&ride, stanowiskami do postoju taksówek, parkingiem rowerowym, stanowiskiem wypożyczalni roweru miejskiego. Na terenie pętli zamontowanych zostanie 8 dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury takich jak ławki, przysiadki i kosze na śmieci. Pętla posiadać będzie budynek socjalny z poczekalnią dla pasażerów. Węzeł zostanie wyposażony w System Informacji Pasażerskiej oraz system zasilania telefonów komórkowych – ładowny poprzez panele słoneczne. W ramach przebudowy skrzyżowania Al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową powstanie czterowlotowe rondo turbinowe. Inwestycja obejmie również budowę parkingu z zachowaniem walorów parkingu leśnego i okolicznego drzewostanu.
Przebudowane zostaną również okoliczne ulice. W ramach przebudowy Al. Wojska Polskiego zaprojektowano 2 jezdnie po 2 pasy ruchu. Po stronie zachodniej znajdzie się wydzielony ciąg pieszo-rowerowy, oddzielony od jezdni pasem zieleni o szerokości 3 m. Na ul. Zegadłowicza zaprojektowano jezdnię o szerokości 7 m (2 x 3,5 m) na odcinku od skrzyżowania al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Kąpieliskową – ok. 300 m. Wykonane zostanie także włączenie do nowego układu drogowego ul. Kąpieliskowej. Po stornie zachodniej zaprojektowano pomiędzy krawędzią jezdni a ogrodzeniem kąpieliska „Głębokie”, ścieżkę rowerową dwukierunkową o szerokości 2,5 m i chodnik o szerokości 2,25 m. Na ulicy Miodowej przebudowany zostanie niezbędny odcinek ze względu na przebudowę skrzyżowania i budowę wjazdu na pętlę. Wzdłuż ul. Miodowej, pomiędzy istniejącym budynkiem restauracji a pętlą tramwajowo-autobusową, zaprojektowano ścieżkę rowerową o szerokości 2 m z włączeniem do układu dróg leśnych. W pobliżu skrzyżowania wykonany zostanie wlot na układ ścieżek rowerowych z jezdni ul. Miodowej. W ramach projektu dojdzie również do przebudowy ul. Kupczyka na odcinku ponad 1,8 km. Pojawi się nowa jezdnia o szerokości 6 m (2 x 3 m) a także ciągi pieszo-rowerowe i ścieżka rowerowa. Prace obejmą także budowę oświetlenia, kanalizacji deszczowej oraz przebudowę instalacji podziemnych.
Projekt objęty dofinansowaniem w ramach Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.