Na ulicy Bogumińskiej ułożono nawierzchnie zatoki autobusowej i peronu autobusowego, ustawiono krawężniki. W ramach prac związanych z branżą elektryczną ułożono kable zasilania tablic SIP i oświetlenia. Do wykonania pozostaną elementy małej architektury.
Przy ulicy Żelaznej aktualnie wykonywane są warstwy konstrukcyjne pod nawierzchnie jezdni ul. Żelaznej oraz nawierzchnia zatoki autobusowej oraz chodników. W 90% gotowa jest nawierzchnia miejsc parkingowych oraz drogi manewrowej. Ustawiane są obrzeża betonowe przy ciągach pieszych oraz krawężniki betonowe. Przebudowana została kanalizacja deszczowa, do wyregulowania pozostała wysokość studni i wpustów. Ułożone zostały kable zasilania oświetlenia oraz większość rur osłonowych. Trwa ustawianie i regulacja wysokościowa studni teletechnicznych.
O inwestycji
Przedmiot zamówienia obejmuje „wykonanie infrastruktury Przystanku Szczecin Żelechowa, rozbudowę ulicy Żelaznej oraz przebudowę ulicy Grzymińskiej, Modrzewiowej, Wendeńskiej, Obotryckiej i Bogumińskiej wraz z infrastrukturą techniczną w ramach Budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351”, w formule zaprojektuj i wybuduj. W zakres prac projektowych wchodzi weryfikacja i aktualizacja dokumentacji projektowej wszystkich branż wraz z uzupełnieniem ww. dokumentacji o brakujące decyzje, dokumenty, opinie i uzgodnienia. Prace budowlane obejmują:
Koszt prac wynosi 6 283 618,46 zł brutto. Roboty realizuje firma ELBUD Szczecin Sp. z o.o.
Zamówienie współfinansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 w ramach działania 5.2. Rozwój Transportu Kolejowego poza TEN-T, oś priorytetowa V Rozwój transportu kolejowego w Polsce, pod nazwą: „Budowa węzłów i przystanków przesiadkowych wraz z urządzeniami związanymi z integracją transportu, na liniach kolejowych 273, 351, 401 i 406 w ramach Budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351. dla projektu pn. „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351”.