Na jezdni południowej rozebrano starą nawierzchnię i izolację. Wykonany został montaż taśm z włókien węglowych w celu wzmocnienia konstrukcji estakady. Aktualnie wykonywane są prace naprawcze warstwy wyrównawczej na płycie ustroju nośnego. Wymieniana jest dylatacja i prowadzone są prace przygotowawcze pod ułożenie nowej izolacji. Pod obiektem prowadzone są prace polegające na uzupełnianiu ubytków betonu zaprawami naprawczymi. Trwa również przygotowywanie powierzchni betonowej pod wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego.
Prace prowadzone są również na obiekcie nad bocznicą kolejową, prowadzącą do elektrociepłowni. Na górze obiektu rozebrano nawierzchnię drogową oraz zasypkę w rejonie jezdni południowej ul. Gdańskiej w kierunku wyjazdowym z miasta. Wykonano wzmocnienie wiaduktu i nową izolację. Od spodu wykonano wzmocnienie konstrukcji taśmami z włókien węglowych. Naprawiono powierzchnie betonowe wykonano powłokę antykorozyjną i hydrofobową.
Najważniejszą częścią tego zadania, będzie przebudowa starego wiaduktu tramwajowo-drogowego w rejonie ulicy Gdańskiej. Obiekt, który powstał w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku, znajduje się w złym stanie technicznym. Ze względów bezpieczeństwa, konieczny jest kompleksowy remont całej konstrukcji. W wyniku prac, podniesiona zostanie także klasa nośności obiektu do 40 Ton. W ramach inwestycji, przebudowany zostanie także wiadukt nad bocznicą kolejową, prowadzącą do Zespołu Elektrowni Dolna Odra S.A. Obiekt ten został zbudowany przed 1945 rokiem i przebudowany w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Jego stan techniczny ze względów bezpieczeństwa również wymaga przeprowadzenia kompleksowych prac naprawczych. Ponadto pracami objęty będzie układ drogowy w rejonie Estakady. Przebudowane zostaną obie jezdnie ul. Gdańskiej oraz przejazdy pod Estakadą. Pojawią się chodniki oraz ścieżki rowerowe. Przebudowane zostaną sieci i instalacje podziemne.
W ramach inwestycji zaplanowano:
Projekt „Modernizacja dostępu drogowego do Portu w Szczecinie: przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie Międzyodrza” jest współfinansowany ze środków pochodzących z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020; Osi priorytetowej III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego; działania 3.2 Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych i będzie realizowany zgodnie z ogólnymi wytycznymi Programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2022.
Wykonawcą inwestycji jest STRABAG Sp. z o.o. Koszt prac to ponad 44,7 mln zł brutto.