Jeśli Łasztownia staje się sercem miasta, to rejony Wyspy Zielonej oraz Kępy Parnickiej dzięki realizowanym tam inwestycjom mają potencjał na zrewitalizowanie szczecińskiego waterfrontu.
Zgodnie z założeniami do Miejscowego Planu Zagospodarowania Terenu planowane połączenie ma być ulicą klasy „L” o dwóch pasach ruchu, z obustronnymi chodnikami oraz ścieżką rowerową. Na odcinku pomiędzy ulicami Maklerską i Składową przewiduje się wykonanie poszerzenia pasa drogowego na potrzeby wykonania przestrzeni publicznej. W celu skomunikowania Wyspy Zielonej z układem komunikacyjnym miasta zakłada się wykonanie nowego mostu przez rzekę Odrę (zachodnią) na wysokości ulicy Zapadłej. Obiekt powinien spełniać wymagania IV klasy żeglownej zgodnie z Ustawą z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej.
Projektowany układ drogowy w maksymalnym zakresie wykorzystuje istniejące pasy drogowe ulic Heyki oraz Zapadłej. Do zaprojektowania geometrii drogi przyjęto warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych. Przyjęto następujące parametry:
- ulica klasy: „L”
- prędkość projektowa: 40km/h
- przekrój: 1/2
- szerokość pasa ruchu: 3,25 m
- szerokość drogi dla rowerów: 2,50 m
- minimalny promień łuku pionowego: 1000 m
- minimalny promień łuku w planie: 50 m
Inwestycja podzielona będzie na etapy:
- ETAP 1 Przebudowa oraz budowa ul. Heyki na długości wyspy Kępa Parnicka. Długość projektowanej drogi ok. 900 m.
- ETAP 2 Budowa nowej drogi na odcinku od skrzyżowania z ul. Kolumba, budową mostu przez Odrę Zachodnią i odcinka nowej drogi przez Wyspę Zieloną do skrzyżowania z ul. Maklerską. Długość budowanej drogi ok. 1280 m.