Rewizję przeprowadzono w miejscach o dużym zagęszczeniu rośliny oraz w jednym gdzie zagęszczenie jest mniejsze. W każdej z nich dokonano odkrywek gruntu na głębokości do 4 metrów, aby ocenić, jak głęboko pod ziemią sięgają jego kłącza. Pierwsze oględziny potwierdziły występowanie systemu korzeniowego na głębokości od 70 do 100 cm poniżej poziomu terenu. To właśnie obecność kłączy tak głęboko pod powierzchnią ziemi sprawia, że rdestowiec stanowi realne zagrożenie dla infrastruktury. Roślina potrafi przerastać podłoże, niszczyć nawierzchnie, fundamenty i sieci techniczne, a nawet przebijać się przez beton. Co dalej? Rewizja gruntu pozwali dokładnie ocenić skalę problemu i dobrać najlepszą – zarówno pod względem skuteczności, jak i kosztów – metodę eliminacji rośliny z terenu budowy.
O inwestycji
Inwestycja realizowana jest w ramach projektu pn.: „Poprawa warunków obsługi obszarów przemysłowych Gminy Miasto Szczecin poprzez wypełnienie luk w infrastrukturze drogowej dzielnicy Północ”. Budowa trasy Północnej realizowana będzie w dwóch etapach:
Inwestycja obejmuje budowę nowej dwujezdniowej ulicy oraz budowę układu rond w rejonie ulic Szosa Polska i Policka. Wykonana zostanie infrastruktura pieszo-rowerowa w postaci chodników i ścieżek rowerowych. Powstaną zatoki autobusowe. Zrealizowane zostaną prace sieciowe dotyczące m.in. kanalizacji deszczowej, wodociągowej, gazowej czy sanitarnej. Wykonane zostanie oświetlenie uliczna, sygnalizacja oraz pojawi się nowa zieleń.
Termin realizacji zadania wynosi:
Generalnym Wykonawcą jest STRABAG Sp. z o.o. Koszt prac wynosi 189 681 474,64 zł brutto.
Zadanie dofinansowane jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.