Prace realizowane są w większości branż. To przebudowa sieci sanitarnych i teletechnicznych. Wykonywane są konstrukcje podbudów nowych nawierzchni i jednocześnie trwa układanie nawierzchni miejsc postojowych oraz chodników. W rejonie skarpy, na której znajduje się torowisko, kontynuowane są prace przy budowie muru oporowego.
O inwestycji
Przedmiot zamówienia obejmuje „wykonanie infrastruktury Przystanku Szczecin Turzyn, rozbudowę ulicy Kazimierza Twardowskiego oraz przebudowę ulicy 26 Kwietnia wraz z infrastrukturą techniczną w ramach Budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351”, w formule zaprojektuj i wybuduj.
W zakres prac projektowych wchodzi weryfikacja i aktualizacja dokumentacji projektowej wszystkich branż wraz z uzupełnieniem ww. dokumentacji o brakujące decyzje, dokumenty, opinie i uzgodnienia.
Prace budowlane obejmą w szczególności:
Koszt prac wynosi 9 404 580,31 zł brutto. Roboty realizuje firma Elbud Szczecin Sp. z o.o.
Koordynacją i nadzorem inwestorskim nad realizacją miejskiej części Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, zajmuje się pełniąca funkcję inwestora zastępczego spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.
Zamówienie współfinansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 w ramach działania 5.2. Rozwój Transportu Kolejowego poza TEN-T, oś priorytetowa V Rozwój transportu kolejowego w Polsce, pod nazwą: „Budowa węzłów i przystanków przesiadkowych wraz z urządzeniami związanymi z integracją transportu, na liniach kolejowych 273, 351, 401 i 406 w ramach Budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351. dla projektu pn. „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351”.